19.4.08

Visita al Saló del Còmic


Ahir a la tarda Lashed i jo vam anar al Saló del Còmic. Aquí us deixo el meu resum d'observació sociolingüística (aquest cop d'afeccionada, res d'estudis).

Quan vam entrar (entrada en català) vam quedar-nos parats al veure un noi i una noia asseguts al terra, davant de la parada de Ficòmic amb un escampatall de còmics al terra. Ingènuament, vaig preguntar a Lashed: tot això ho han degut comprar?

Anàvem a bescanviar l'entrada pel còmic de rigor, però ens vam quedar badant davant de l'anunci electoral de Petrelli, d'Herois, i de l'exposició de vinyetes originals de Mortadel·lo i Filemó. Jo no sabia que Filemó fumava en pipa als primers còmics!! Tot i que la majoria de plaques en què s'explicava la trajectòria d'aquests personatges estava en castellà, n'hi havia alguna en català. A l'exposició de Massagran totes eren en català, és clar, i veies les bafarades escrites amb lletra de l'autor en llapis de colors. A mi m'agradaven molt els dibuixos de Massagran i quan vaig veure l'exposició al fons de tot m'hi vaig dirigir de seguida! També vam anar a la de Vinyetes censurades (bilingüe), tot i que hagués estat millor veure la vinyeta censurada al costat de com va acabar sortint (si és que es va acabar publicant), perquè se'ns feia difícil saber què era el que havia estat censurat.

A Planeta de Agostini aquest cop no ens van donar cl'inici de cap còmic perquè ens hi enganxéssem, però ens van donar (en castellà) el DAILY PLANET de Superman, amb un títol tan atractiu com: "Esperanza de vida de un kriptoniano: 70 años".

Cansats, quan anàvem a bescanviar l'entrada abans de sortir, vam veure que hi havia barra lliure de còmics fins que s'esgotessen les existències!! Vam agar uns Narutos, 4 Bleach, 5 Spidermans, Lashed un d'aquells Oliver i Bengi... Uau! I ho am posar dins de la bossa del Saló, en català. Llàstima que no regalessin cap número de cap còmic en català, perquè ens hi enganxéssim i ens acostuméssim a llegir-los en aquesta llengua.

Uf, ma germana acaba de trucar-me: des de les 12 que espera que l'autor de QUARANTASEI li signe un autògraf al Saló. Es veu que dibuixa una minicòmic a tothom! No sap pas si li arribarà a tocar, però la coa no avança...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

La majoria d'exposicions tenien plafons bilingües, també a "Mortadel·lo". I a la barra lliure del bescanvi d'entrades sí que regalaven molts còmics, entre ells toms de manga (de Glénat) en català!!

BlackStones ha dit...

Quina sort vas tenir, quan nosaltres hi vam anar no n'hi quedaven!! :)
Sí, com diu Godai, sí que tenien plafons bilingües, però no els tenien com a mínim en català sinó que la majoria eren en castellà, alguns bilingües i uns pocs en català. Jo em queixo que a BCN l'exposició de "Mortadel·lo" no fos com a mínim tota en català. Com t'ho vas passar? ;p

BlackStones ha dit...

Jo que em aig quedar BLEACH en castellà i ara veig que si hi hagués anat en un altre moment potser l'hagués trobat en català :(
ET DONO LA BENVINGUDA, GODAI!!