11.3.08

IKEBANA


Vaig sortir de l'estació i em van donar un paperet de propaganda, però quan anava a llençar-la a la primera paperera que vaig trobar se'm va ocórrer mirar què era el que em volien vendre. Quina sorpresa en veure que es tractava d'un val per a una lliçó gratuïta d'Ikevana (tot i que escrita en castellà). I una adreça web: www.tallerikebana.com. L'escola està a Sant Cugat del Vallès.
Com que no sabia ben bé què era la Ikebana (només sabia que es tractava d'un art floral japonès) vaig decidir navegar una mica per la xarxa per descobrir-ho i a la pàgina www.ikebana.com vaig trobar-hi molta informació sobre el tema (en castellà). Del seu web n'he tret la fotografia de la imatge.

Us en faré cinc cèntims: la ikebana és un art floral japonès que s'origina a les ofrenes als kami. El budisme va introduir la pràctica de la Ikebana com a mètode meditatiu i de contacte amb la naturalesa. Aleshores van aparèixer escoles que ensenyaven a dominar aquest art. La ikebana ha de permetre expressar sentiments a través de l'ornament floral i el propi nom significa "flors vivents".

Al web citat hi trobareu servei per decorar banquets o enviar rams. Per triar i remenar.